Tuesday, December 28, 2010

Soalan dan Jawapan

Situasi 1:
Anda berada di stesen bas dan rakan anda ternampak sambil bertanya:
“Tunggu bas ke?”
Anda harus menjawab: “Taklah aku tengah tunggu kapal selam, lambat plak ari nie ye”


Situasi 2:
Anda hendak pergi ke bilik mandi untuk mandi dan rakan sebilik anda bertanya:
“Ko nak mandi ke?”
Jawab : “Taklah aku nak pi main gasing kejap, ko nak join tak?”


Situasi 3:
Anda sedang menulis surat dan rakan anda menegur:
“Aik? Tulis surat nampak?”
Jawab : “Oh ye ke? aku tak perasan ah…Tangan aku bergerak sendirila”


Situasi 4:
Anda sedang makan nasi dan orang tegur:
“Makan nasi?”
Jawab : ” Mata ko buta ke? Kan aku tengah minum kopi jantan ni”


Situasi 5:
Anda baru pulang dari kerja dan jiran anda bertanya:
“Baru balik dari keje?”
Jawab : “Taklah, saya dari rumah,baru nak pi keje lah nie.
Rasa-rasa ok tak jawapan ni??
Related Posts with 
Thumbnails






2 comments: